Polki dbają o młody wygląd!

2 min
08/01/2016

Jak ważną rolę odgrywa w życiu młody wygląd? Poznaj wyniki badań przeprowadzonych przez TNS Polska.

93% Polek deklaruje, że kobiety powinny dbać o swój wygląd. Uzasadniają to przede wszystkim troską o zadowolenie z siebie (38% – żeby czuć się dobrze, 18% – żeby ładnie wyglądać, 14% – żeby wyglądać atrakcyjnie). Średnio co piąta Polka byłaby skłonna skorzystać z medycyny estetycznej w najbliższych 2-3 latach – wynika z badań TNS Polska przeprowadzonych we wrześniu i październiku br. na zlecenie Kliniki Medycyny Estetycznej ESTELL*.

Kobiety chcą czuć się pięknie i młodo. Wszystkie kobiety – niezależnie od wieku czy sytuacji materialnej powinny dbać o młody wygląd – z takim stwierdzeniem zgadza się prawie połowa Polek. Wśród sposobów dbania o swój młody wygląd wymieniają średnio 7 różnych metod, w tym: regularne chodzenie do fryzjera, uprawianie sportu czy korzystanie z zabiegów kosmetologii i medycyny estetycznej. Polki zwracają uwagę na harmonię między pięknem wewnętrznym i zewnętrznym. Jak ważną rolę odgrywa w ich życiu dbałość o młody wygląd  zapytali ankieterzy z TNS Polska prowadząc badania dla Kliniki Medycyny Estetycznej ESTELL.

Polki chcą wyglądać atrakcyjnie

Z badań TNS Polska wynika, że Polki dbają o zachowanie młodego wyglądu. Zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym atrakcyjność fizyczna kobiet ma znaczenie. Są także zawody czy stanowiska, które wręcz wymagają reprezentacyjnego wizerunku.

Polki uznawane są za jedne z najpiękniejszych kobiet świata. Ich atrakcyjność wynika nie tylko z urody, ale też z siły osobowości. Myślą nowocześnie, są pomysłowe i zaradne. Choć bardzo oddane rodzinie, są także świadome własnych potrzeb. Wiedzą, że dbając o siebie, dbają też o bliskich. Coraz chętniej sięgają po zabiegi kosmetologii i medycyny estetycznej, nie tylko dla urody, ale także dla zdrowia, bo piękny i zdrowy wygląd to klucz, by cieszyć się pełnią życia, spełniać zawodowo i prywatnie – mówi Paulina Smaszcz-Kurzajewska, ambasadorka Kliniki Medycyny Estetycznej ESTELL.

Zabiegi medycyny estetycznej

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych we wrześniu i październiku 2015 roku wśród Warszawianek w wieku 30-60 lat zarabiających powyżej 4000PLN netto i korzystających z medycyny estetycznej**, zabiegi te są godne rekomendacji – 88% respondentek poleciłaby je swoim koleżankom/znajomym. Ankietowane deklarują, że zabiegi poprawiają wygląd i dzięki temu mają lepsze samopoczucie. Przyznają̨, że główną motywacją do skorzystania z nowoczesnych rozwiązań medycyny estetycznej była chęć́ podobania się̨ sobie (56%), jednak często także podszyta kompleksami (39%) lub … inspiracją koleżanek, które już skorzystały z oferty medycyny estetycznej (37%).

Kobiety chcą podobać się nie tylko sobie i partnerowi, ale też innym mężczyznom i kobietom. Piękny wygląd wpływa na zwiększenie samoakceptacji, a to sprzyja apetytowi na seks i większej pewności siebie w łóżku. Nie tylko zabiegi z medycyny estetycznej okolic intymnych, ale i zwykłe wypełnienie niechcianej zmarszczki może spowodować, że kobieta poczuje się piękniejsza i bardziej seksowna – komentuje wyniki badań prof. Zbigniew Lew-Starowicz.

*Badanie Omnibus TNS Polska zrealizowane w technice bezpośredniego wywiadu CAPI w dniach 18-23.09.2015, na reprezentatywnej próbie Polek w wieku 15 lat i więcej, wielkość próby: n=528.

**Badanie Ad hoc TNS Polska zrealizowane w technice bezpośredniego wywiadu CAPI na próbie celowej mieszkanek Warszawy i okolic w wieku 30-60 lat, dla których dochód netto na członka gospodarstwa domowego wynosi min. 4000 PLN, wielkość próby: n=204, z czego: 103 respondentki korzystały w ciągu ostatnich dwóch lat minimum z jednego zabiegu medycyny estetycznej, a 101 nie korzystało, ale nie odrzuca takiej możliwości w ciągu najbliższych 2/3 lat.

Podczas konferencji prasowej w klinice ESTELL wyniki badania skomentowali:

  • dr Krzysztof Jakubowski Kierownik Medyczny Kliniki,
  • Katarzyna Pałkowska z TNS Polska
  • prof. Zbigniew Lew-Starowicz

Spotkanie poprowadziła oczywiście Paulina Smaszcz-Kurzajewska ambasadorka ESTELL.